تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

ماژول SMD تابلو روان چیست ؟

ماژول SMD تابلو روان چیست ؟

ساخت ماژول تمام رنگ از دیرباز تاکنون همراه با پیشرفت تکنولوژی تغییرات بسیار زیادی داشته است،در ابتدا ماژول فول کالرتنها با استفاده از تکنولوژی LED در بازار عرضه می شد و برای نمایش 16 میلیون رنگ در یک ماژول LED از 3 ال ای دی مجزا به رنگ های اصلی قرمز،سبز و آبی استفاده می شد که به این نوع از ماژول ال ای دی،ماژول فول کالر RGB می گویند.
با گذشت زمان پیشرفت علم تاثیر به سزایی در تکنولوژی ساخت ال ای دی داشت و ال ای دی های 3in1 جایگزین ال ای دی های RGB شدند و به مرور ماژول فول کالر 3in1 جایگزین مناسبی برای ماژول تمام رنگ RGB شد و طرفداران زیادی در بازار پیدا نمود. در چند سال اخیر تکنولوژی جدید SMD برای ساخت ماژول فول کالر به بازار معرفی گردید و استفاده از ماژول فول کالر SMD به دلیل مزایای بالایی که نسبت به ماژول ال ای دی دارد رواج پیدا کرد  .

آموزش تفاوت ماژول SMD با ماژول LED  
   ماژول SMD تابلو روان نسبت به ماژول LED تمام رنگ دارای مزایای بسیاری از جمله وضوح تصویر بالاتر می باشد و با توجه به اینکه مونتاژ ماژول فول کالر 3in1 و ماژول فول کالر RGB توسط نیروی انسانی و با دست انجام می شود نسبت به ماژول SMD هزینه های گزاف و زمان بالاتری برای تولید می برد از لحاظ هزینه برای مشتری مقرون به صرفه تر است.

تولید ماژول SMD فول کالر چگونه است؟
   ماژول SMD فول کالر نیز مانند انواعماژول ال ای دی RGB و ماژول فول کالر 3in1  با کیفیت های مختلف در کارخانه های چین تولید و عرضه می شود.این نوع از ماژول چند سالی است به صورت گسترده در چین و کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی مورد استفاده قرار می گیرد و در این کشورها توانسته است نسبت به ماژول ال ای دی سهم بیشتری از تقاضای بازار را به دست بیاورد. ماژول  SMD نیز  مانند هر قطعه دیگری اگر از تولید کنندگان و کارخانه های معتبر که از متریال با کیفیت در تولیدات خود استفاده می کنند تهیه و وارد بازار شود ماژولی باکیفیت بالا بوده و به راحتی می تواند جایگزین ماژول LED  گردد .

مشخصات ماژول SMD  تابلو روان چیست ؟
   ماژول تمام رنگ SMD در دو نوع مخصوص فضای داخلی Indoor SMD Module و مخصوص فضای خارجی Out door SMD Module  در تراکم های مختلف تولید و عرضه می گردد.نکته حائز اهمیت این است که که ماژول اس ام دی مخصوص فضای خارجی کاملا در مقابل شرایط محیطی مقاوم و ضدآب است و در مقابل تابش اشعه آفتاب هیچ گونه تغییری نمیکند،هم چنین امکان دید در زیر نور مستقیم خورشید را دارا میباشد (کاملا روز دید است) حتی در مقایسه با ماژول های DIP در زیر نور مستقیم خورشید تصویر واضح تری ارائه می دهد.
   لازم به ذکر است که ضایعات و خرابی نوع مرغوب ماژول SMD نسبت به رقیب قدیمی خودش کمتر بوده و این امر به دلیل آن است که تولیدات ماژول SMD کاملا مکانیزه و به وسیله ماشین و بدون دخالت نیروی انسانی انجام می گیرد واز دقت بالاتری برخوردار است.
   در همین راستا شرکت آراتکس همواره در تلاش است که از طریق همکاری با تولید کنندگان معتبر  محصولات خود را با بالاترین سطح کیفی وارد و در اختیار مصرف کنندگان محترم قرار   دهد و علاوه بر کمک به پیشرفت تکنولوژی و بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا در تمام محصولات خود سعی خود را در جلب رضایت همکاران گرامی بنماید.