تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

تابلو روان و تلویزیون شهری

تابلو روان و تلویزیون شهری

امروز در این مقاله آموزشی میخواهیم به شرح قطعات الکترونیکی تشکیل دهنده ی یک تابلو روان و تلویزیون شهری  که به آن تابلو LED هم میگویند بپردازیم. در واقع لازم به ذکر است که به تابلو LED که قدرت نمایش یک رنگ را دارد و بیشتر برای نمایش طیف های ساده و متن و اطلاع رسانی های کوتاه به کار میرود تابلو روان و یا تابلو روان تک رنگ می گویند که ماژولی که در ساخت این نوع از تابلو به کار میرود ماژول LED قرمز هست هم چنین ماژول سبز هم بسته به نوع کاربرد و سلیقه هر مصرف کننده نیز مصرف میشود که دارای رنگ های تابلو روان قرمز ،سبز،سفید و ...  می باشد ولی اگر در ساخت و مونتاژ تابلو LED از ماژول فول کالر استفاده شده باشد که البته کارایی و نوع کاربرد تابلو LED این امر را مشخص می کند به این نوع از تابلو روان، تلویزیون شهری می گویند.

قطعات تابلو روان
تابلو روان و تلویزیون شهری نیز مانند تابلو تبلیغاتی و تلویزیونی از قطعاتی کوچکتری تشکیل شده اند که به مجموع این قطعات ،قطعات تابلو روان می گویند.
قطعات تابلو روان و تلویزیون شهری شامل ماژول ال ای دی، منبع تغذیه تابلو روان، برد کنترل تابلو روان و فریم تابلو LED میشود که البته به این قطعات الکترونیکی به ترتیب نام های ماژول LED ،  پاور تغذیه تابلو روان، مادربرد و کابینت و یا قاب تابلو روان هم اطلاق میشود.
هرکدام از قطعات تابلو روان انجام وظیفه مشخصی را در تابلو LED بر عهده دارند که حتی  نقص و مشکل کوچکی در هرکدام از این قطعات تابلو روان باعث بروز اختلال در سیستم کلی تابلو روان و تلویزیون شهری می گردد به همین جهت است که دقت در انتخاب هرکدام از این قطعات از اهمیت زیادی برخوردار می باشد چرا که همان طور که گفتیم طول عمر مفید برای یک تابلو روان ال ای دی به طول عمر هرکدام از قطعات تابلو روان بستگی دارد.

وظایف هرکدام از قطعات تابلو روان
ماژول LED : در تابلو روان تک رنگ بیشتر از ماژول LED قرمز و یا ماژول سبز استفاده می شود کلا وظیفه ماژول LED  در تابلو اجرا و پخش برنامه مورد نظر کاربر است در واقه جزء اصلی تابلو میباشد.
منبع تغذیه تابلو روان : پاور تامین برق مورد نیاز ماژول LED قرمز را برعهده دارد.
برد کنترلر تابلو روان : برنامه دهی ماژول ال ای دی از طریق این عضو انجام پذیر است .

شرکت آراتکس واردکننده انواع قطعات تابلو روان LED-تلویزیون شهری-قطعات نورپردازی مدرن
کلمات کلیدی:ماژول ال ای دی-ماژول ال ای دی تمام رنگ-ماژول ال ای دی تک رنگ-ماژول قرمز-ماژول سبز