تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

نحوه تشخیص ماژول ال ای دی مرغوب

نحوه تشخیص ماژول ال ای دی مرغوب

متاسفانه باور غلط در بین بعضی از افراد که کمتر اطلاعات تخصصی در مورد قطعات تابلو روان مانند ماژول ال ای دی تابلو روان اعم از ماژول LED قرمز،ماژول سبز، ماژول تک رنگ قرمز،منبع تغذیه تابلو روان و برد کنترل تابلو روان وجود دارد این هست که ملاک برتری یک قطعه الکترونیکی به طور مثال  یک ماژول LED  را  کدی که برروی پشت ماژول حک شده است میدانند ماژول قرمز 806AW یا ماژول قرمز 706 در حالی که این باور اشتباه بوده و باعث سوء استفاده عده ای از افراد وارد کننده می گردد. کدی که پشت برد یک ماژول تک رنگ قرمز و یا ماژول سبز میخورد در واقع یک نام ساده برای ماژول LED تابلو روان میباشد که باتوجه به سفارش شخص وارد کننده قابل تغییر است به عبارتی شخص سفارش دهنده ماژول ال ای دی تابلو روان میتواند هر ماژول بی کیفیتی را سفارش دهد وفقط برروی برد پشت آن نام ماژولی که بین مشتریان محبوب بوده بگذارد مسئله ای که متاسفانه این روزها خیلی در بین مردم کشور ما رایج شده است.
به همین علت است که لازم است هر شخص تابلو ساز اطلاعات تخصصی خود را در زمینه قطعات تابلو روان و عوامل تاثیر گذار در کیفیت ماژول ال ای دی تابلو روان بالا برده و بتواند در انتخاب خود برای خرید با دید باز تری تصمیم گیری نماید

ما در این مقاله  قصد داریم عوامل اصلی که کیفیت ماژول LED اعم از ماژول سبز و یا ماژول LED قرمز را مشخص میکند آموزش دهیم :

عوامل تاثیرگذار در کیفیت ماژول ال ای دی: 
1.چيپ ال ای دی ماژول LED  قرمز  :چيپ ال ای دی مهم ترین قطعه در ماژول تک رنگ قرمز و ماژول سبز می باشد و قطعه الکترونیکی  بسیار کوچکی است  که تاثیر مستقیم برروی شدت نور LED دارد .
2.IC در ماژول ال ای دی:آی سی در یک ال ای دی وظیفه دارد همه کدهای مربوط به افکت ها که توسط کنترلر تابلو روان دریافت میشود را توزیع نماید. کیفیت آی سی به کار رفته در ساخت LED بیشتر در تابلو ال ای دی های بزرگ و تلویزیون شهری اهمیت دارد ، اگر IC نتواند جریان الکتریکی را به خوبی عبور دهد شدت نور ماژول LED کم می شود.
3.PCB برد ماژول  :
استفاده از PCB بردهای نازک در تولید ماژول LED باعث ایجاد حرارت بالا در برد ماژول و در نتیجه کاهش کیفیت کارایی قطعات می گردد.
4. رزین ماژول تک رنگ قرمز : نقش رزین در طراحی ماژول  ضد آب نمودن ماژول LED تابلو روان میباشد چرا که این ماده وظیفه ایجاد عایق حرارتی بین LED و برد را برعهده دارد. 
5.جنس فریم پلاستیکی: بهترین پلاستیک استفاده شده در ساخت ماژول پلاستیک ABS دست اول میباشد فریم بی کیفیت در گذر زمان باد کرده و کم کم  دور تا دور LED ها را احاطه می کند و موجب افت شدید شدت نور،ایجاد ظاهر نامناساب و اختلال در تصویر نمایشی میشود.
6.کپسولیشن ال ای دی: کیفیت نامرغوب و عدم شفافیت مناسب موجب کاهش شدت نور دهی چيپ یا تغییر رنگ ال ای دی می شود.

شرکت آراتکس واردکننده انواع قطعات تابلو روان LED-تلویزیون شهری-قطعات نورپردازی مدرن
کلمات کلیدی:ماژول LED-ماژول تابلو روان-ماژول LEDتک رنگ-ماژول فول کالر