تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

آموزش قطعات تابلو روان ال ای دی و تلویزیون شهری

آموزش قطعات تابلو روان ال ای دی و تلویزیون شهری

هر تابلو روان ال ای دی و هم چنین تلویزیون شهری از کنار هم قرار گرفتن قطعات الکترونیکی در کنارهم به وجود می آیند. ما تاکنون در مقاله های آموزشی شرکت آراتکس به توضیحات کامل درباره تابلو LED و تلویزیون شهری پرداخته ایم، در این مقاله قصد داریم  به آموزش مشخصات قطعات لازم برای ساخت تابلو روان بپردازیم.
برای ساخت تابلو روان LED  و یا تلویزیون شهری به قطعاتت الکترونیکی مانند ماژول ال ای دیبرد کنترلر تابلو روانمنبع تغذیه تابلو روان و لوازم جانبی نظیر  فریم تابلو روان ( قاب تابلو روان)، پیچ ماژول LED ، واشر آب بند هر ماژول ال ای دی،  کابل فلت و کابل برق نیاز داریم.که در ادامه مقاله به توضیح درباره هرکدام میپردازیم:

ماژول تابلو روان چیست و چه کارایی دارد؟ 
  ماژول LED اصلی ترین  قطعه الکترونیکی  در ساخت تابلو روان LED میباشد که سطح کیفی و طول عمر یک تابلو روان و تلویزیون شهری ارتباط مستقیم با نوع ماژول ال ای دی به کار رفته دارد و به زبان ساده در واقع ماژول LED  ماتریسی از ال ای دی ها میباشد که با IC، مقاومت و سایر قطعات الکترونیکی بر رود یک برد الکترونیکی (PCB برد ماژول)  لحیم شده  و در یک فریم پلاستیکی قرار میگیرند.   ماژول ال ای دی در واقع وظیفه دریافت اطلاعات از کارت کنترلر(مادربرد) و پخش متن یا تصویر با استفاده از روشن و خاموش نمودن نور هر یک از LED  ها در زمانهای مشخص را برعهده دارد. 
چه عواملی برروی کیفیت ماژول ال ای دی تاثیر می گذارد؟
طول عمر و نحوه صحیح کار کردن یک  ماژول ال ای دی به نوع و کیفیت قطعات الکترونیکی و مواد اولیه به کار رفته در آن و هم چنین نحوه مونتاژ این قطعات بستگی دارد که ما در ادامه به چند مورد از آنها اشاره میکنیم :
-نوع  چیپ به کار رفته در LED ماژول 
-نوع IC به کار رفته در ماژول LED
-پی سی  برد آدرس دهی ماژول
-جنس فریم پلاستیکی  به کار رفته در ساخت ماژول ال ای دی و ماسک LEDها 

برد کنترلر تابلو روان چگونه عمل می کند؟
کنترلر تابلو روان در واقع کار برنامه نویسی یک ماژول ال ای دی را برعهده دارد، در واقع هر کنترلر تابلو روان یک نرم افزار مخصوص دارد که کاربر از طریق آن هر برنامه، نوشته ، تصویر و یا حتی تیزر و فیلم که مد نظرش باشد را میتواند در تابلو LED و یا تلویزیون شهری به نمایش در بیاورد لازم به ذکر است که این نرم افزار تابلو روان بسیار کاربری راحت و محیط قابل درکی دارند که کار را برای برنامه نویس راحت تر کرده اند.
انتخاب نوع کنترلر متناسب برای تابلو به رنگ ماژول ال ای دی  که ممکن است ماژول ال ای دی تک رنگ  و یا ماژول ال ای دی تمام رنگ باشد  و همچنین ابعاد  تابلو روان و یا تلویزیون شهری  (تعداد ردیف های تابلو روان) بستگی دارد . کنترلر  ها با توجه به نوع ساخت و طراحی آن ها  قابلیت ساپورت تعداد مشخصی ماژول را دارند .

 
منبع تغذیه تابلو روان چه وظیفه ای بر عهده دارد ؟
منبع تغذیه یکی از عناصر مهم  در تابلو روان ال ای دی می باشد.منبع تغذیه  همان طور که از نامش مشخص میباشد در واقع وظیفه تأمین برق برای فعالیت سایر قطعات تابلو LED را بر عهده میباشد.
 مشخصه اصلی یک منبع تغذیه تابلو روان وات آن است. وات براساس حاصلضرب ولتاژ در جریان  محاسبه می گردد. ولتاژهای  ۵ , ۱۲و... ولتاژهای رایج آن می باشند.
نحوه عملکرد منبع تغذیه به این صورت است  كه ولتاژ متناوب شهری را به ولتاژ مستقیم تبدیل نماید.
انواع پاور تغذیه ضد آب و یا ضد باران در بازار موجود میباشد که انتخاب نوع منبع تغذیه  بستگی به نوع محلی دارد که تلویزیون قرار است در آن جا به اجرا در بیاید. 
 
شرکت آراتکس واردکننده انواع قطعات تابلو روان LED-تلویزیون شهری-قطعات نورپردازی مدرن
کلمات کلیدی:ماژول تابلو روان-ماژول ال ای دی-تلویزیون شهری-منبع تغذیه-کنترلر تابلو روان