تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

آموزش تابلو روان و تابلو LED

آموزش تابلو روان و تابلو LED

اسکن در نمایشگر  ال ای دی   
از دلایل استقبال عموم مردم از تابلو روان و تلویزیون شهری می توان  به  مصرف کم تر وتولید حرارت پایین تر نسبت به قطعات مشابه اشاره نمود زیرا این امر باعث طول عمر مفید بالاتر قطعات و صرفه جویی در هزینه نیز می گردد.یکی دیگر از دلایل مقبولیت نمایشگر ال ای دی و تابلو روان سرعت بالای خاموش و روشن شدن یا همان زمان پاسخدهی بالای این نوع نمایشگرهاست که موضوع اصلی این مقاله می باشد.
زمان پاسخدهی در واقع زمان روشن و خاموش شدن ال ای دی پس از اعمال ولتاژ الکتریکی و قطع آن می باشد که این زمان در لامپ LED  و در تابلو ال ای دی بسیار کم  و به اندازه نانو ثانیه است.یعنی آغاز ساطع شدن نور پس از اعمال ولتاژ چند نانو ثانیه است.
در لامپ های دیگر این زمان در حدود میلی ثانیه افزایش می یابد و این یعنی یک تاخیر کوتاه بین  اعمال ولتاژ و مشاهده نور وجود دارد.

مدل کار تابلوهای ال ای دی به دو صورت می باشد در مدل اول تابلو به طور تمام وقت روشن است و در نوع دوم تابلو درکمتر از صدم ثانیه خاموش و روشن می شود و سرعت خاموش و روشن شدن تابلو باید به حدی باشد که توسط چشم بیننده قابل رویت نبوده و تاثیر منفی در پخش تصویر نداشته باشد.

با استفاده از این تکنولوژی در نمایشگر LED تابلو روان و تلویزیون شهری  علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی , تابلو LED  طول عمر بالاتری به نسبت نمایشگرهای ثابت خواهد داشت.به این ویژگی در ماژول ال ای دی اسکن گفته می شود.
نسبتی که در اسکن تابلو روان معرفی می گردد بیانگر ابعاد ماتریس تابلو ال ای دی است که روی آن اسکن می شود.مثلا ابعاد ماتریس در تابلو LED با اسکن 1/2 برابر است با 2در2 و دراسکن 1/8 برابر است با 8در8.
هرچه عدد موجود در مخرج این کسرکوچکتر باشد میزان خاموشی ماژول ال ای دی کمتر بوده و تصویر نمایشگر ال ای دی دارای کیفیت بالاتری خواهد بود.
 
با کنار هم قراردادن ماژول ال ای دی تمام رنگ (ماژول فول کالر ), کنترلر مخصوص این نوع ماژول  و منبع تغذیه و فریم تلویزیون شهری یا نمایشگر LED به ساخته می شود . نوع کنترلر با توجه به تعداد ردیف های تابلو LED و برحسب کارآیی نمایشگر به کنترلر آنلاین و یا آفلاین مشخص میشود. تعداد منبع تغذیه هم با توجه به تعداد استفاده شده ماژول LED تمام رنگ  در تلویزیون شهری مشخص می شود.

تلویزیون شهری ال ای دی در تراکم های مختلف تولید و ارائه می شوند. ماژول LED فول کالر در دات پیچ های مختلفی ساخته می شود منظور از دات پیچ ماژول ال ای دی در واقع فاصله مرکز به مرکز دو ال ای دی از یکدیگر می باشد که هرچه این فاصله کمتر باشد ماژول ال ای دی دارای تراکم  بالاتری است و دارای وضوح تصویر بهتر و کیفیت بالاتری می باشد . تلویزیون شهری با دات پیچ های p10،p12 ،p13 و ... در بازار ارائه می گردند . انتخاب دات پیچ مورد نظر  به کارآیی و کاربرد نمایشگر در فضای داخلی و یا خارجی، میزان هزینه اختصاص داده شده وهم چنین ارتفاع نصب نمایشگر که روی حداقل فاصله دید بیننده از نمایشگر تاثیرگذار است بستگی دارد.

قابلیت های تلویزیون شهری
تلویزیون شهری LED قابلیت پخش متن ،عکس و فیلم را با کلیه فرمت های رایج به صورت تمام رنگ (پخش 16 میلیون رنگ )
دارد
ازویژگی ها و مزیت های نمایشگر ال ای دی این شرکت کیفیت بالا و هزینه مناسب و خدمات پس از فروش معتبر می باشد و این به علت واردات مستقیم و بدون واسطه  قطعات از بهترین و معتبرترین تولید کنندگان جهانی می باشد.
 
کلمات کلیدی:تلویزیون شهری LED-ماژول ال ای دی تمام رنگ-تابلو تبلیغاتی-ماژول LEDفول کالر