تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

آموزش انواع ماژول ال ای دی

آموزش انواع ماژول ال ای دی

ماژول LED چیست ؟
ماژول LED  اصلی ترین  قطعه الکترونیکی در  ساخت و تولید تابلو روان و تلویزیون شهری می باشد که به همراه منبع تغذیه و مادر برد و قاب تابلو روان ،تابلو LED  و یا نمایشگر تابلو روان  را به وجود می آورند. کارایی آن پخش اطلاعات مختلف مانند:متن-تصویر و کلیپ می باشد. 
 
انواع  مختلف ماژول ال ای دی: 

ماژول LED از نظر رنگی که به نمایش در می آورند ، ابعاد و نوع مصرفی که دارند به انواع مختلفی تقسیم میشوند که ما قصد داریم در این مقاله شما همکاران عزیز را با انواع مختلف ماژول ال ای دی آشنا نماییم.

انواع ماژول LED از نظر رنگ :
  ماژول ال ای دی تک رنگ: ماژول هایی که از یک ال ای دی یک رنگ تشکیل شده  و  فقط یک رنگ را نمایش می دهند  مانند ماژول تک رنگ قرمز،ماژول ال ای دی تک رنگ سبز، ماژول سفید، آبی، زرد، بنفش . لازم به ذکر است که پرفروش ترین و در واقع پرکاربردترین ماژول تک رنگ ال ای دی ماژول قرمز و سبز میباشند.
- ماژول LED  سه رنگ: ال ای دی این ماژول ها شامل 2 رنگ اصلی و یک رنگ ترکیبی می باشد مانند رنگ اصلی قرمز و سبز و رنگ ترکیبی زرد.
ماژول ال ای دی تمام رنگ/ماژول فول کالر: این نوع از ماژول ها به دلیل آن که در طراحی ساخت آن ها از سه رنگ اصلی LED یعنی رنگ های قرمز،سبز و آبی به کار رفته است، قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را با استفاده از ترکیب این سه رنگ اصلی دارند .
انواع ماژول ال ای دی از لحاظ مکان مورد استفاده :
ماژول ال ای دی از نظر نوع کاربرد و فضایی که قرار است مورد استفاده قرار بگیرد به دو نوع مختلف تقسیم میشوند که در ادامه به آن ها اشاره می نماییم:
ماژول مخصوص  فضای باز  یا ماژول ال ای دی OUT DOOR: این نوع از ماژول جهت استفاده در فضای خارجی تولید شده است و به دلیل اینکه در فضای خارجی مورد استفاده قرار میگیرد حتما باید ضد آب ساخته شود، هم چنین به علت اینکه به طور مستقیم زیر نور آفتاب قرار میگیرد باید امکان دید زیر نور آفتاب را داشته باشد پس معمولا شدت نور ال ای دی ماژول های OUT DOOR  نسبت به ماژول های دیگر بالاتر هست،یک ماژول با کیفیت OUT DOOR علاوه بر ویژگی ها گفته شده باید جنس پلاستیکی که در ساخت قالب آن اسفتده میشود درجه یک باشد چراکه اگر اینگونه نباشد پس از قرار گیری ماژول زیر نور آفتاب با گذشت زمان پلاستیک ماژول ها باد کرده و روی ال ای دی ها و دید آن ها را میگیرد.
 
-ماژول مخصوص  فضای بسته  یا ماژول ال ای دی IN DOOR: ماژول های فضای بسته ضد آب نیستند و شدت نور پایین تر و مصرف برق کمتری دارند چرا که اگر شدت نور ماژول های فضاهای بسته از حد استاندارد بالاتر باشد چشم بیننده را اذیت میکند و امکان دید مستقیم را ازبین میبرد.
 
انواع ماژول LED از نظر ابعاد :
 ماژول LED  در اندازه های  مختلف طراحی و تولید میشوند  اما اندازه معمول  آن ها و موجود در بازار 16 سانتیمتر ارتفاع و 32 سانتیمتر در طول ماژول ال ای دی می باشد، سایز های مختلف دیگر ماژول ال ای دی  25.6*25.6 ،16*16 و ... میباشد.
 
معیار سنجش کیفیت ماژول ال ای دی:
- تراکم پیکسل ماژول ال ای دی
- شدت نور ماژول LED   
- کیفیت ساخت ماژول LED
 
 شرکت آراتکس واردکننده انواع قطعات تابلو روان LED-تلویزیون شهری-قطعات نورپردازی مدرن
کلمات کلیدی:ماژول LED-ماژول تابلو روان-ماژول LEDتک رنگ-ماژول فول کالر-