تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

انواع تابلو روان-LED

انواع تابلو روان-LED

 

تابلو روان ال ای دی یک نوع نمایشگر دیجیتال است که المان های آن ماژول ال ای دی –منبع تغذیه (پاور تغذیه)-برد کنترلر(مادربرد) هستند.این نوع تابلوها جایگزین بسیار مناسبی برای انواع قدیمی تابلوها یعنی فلکس،بنر،نئون می باشد.در زیر انواع و اقسام این تابلوها و همچنین توضیح در مورد هر کدام از انواع آنرا خواهید دید.تابلو LED را در یک دسته بندی کلی میتوان به دو خانواده بزرگ تابلو LED ثابت و تابلو ال ای دی روان تقسیم بندی کردو همانطور که از نام این خانواده ها پیداست,تابلو ال ای دی ثابت مانند نئون و تمامی تابلوهای ثابت تبلیغاتی،ثابت است!یعنی توانایی حرکت دادن به متون و جملات را ندارد.اما تابلو روان LED ،متحرک است.یعنی متون و جملات میتوانند در آن حرکت کنند.در این نوع میتوان از انواع افکت ها و جلوه های متن و انیمیشن برای جذابیت بیشتر و جلب توجه استفاده کرد.


1-تابلو ال ای دیثابت:
این نوع تابلو ها جایگزینی مناسب برای نئون میباشد.از مزایای بسیار زیاد این تابلو نسبت به نئون تنها به ذکر چند مورد بسنده میکنیم،مصرف برق بسیار پایین تر،کم خطرتر،شکنندگی کمتر،طول عمر بیشتر،نور سالم تر(برای چشم)و خیره کننده ،امکان تنظیم میزان نور،ضد آب بودن و ...
-2
تابلو ال ای دیروان :
این خانواده انواع و اقسام مختلفی دارد.که در زیر به طور کامل شرح داده می شوند:


الف.تابلو روان تک رنگ :
این نوع ازتابلو روان ال ای دیروان متون و انیمیشن های خود را بصورت تک رنگ و تنها با یک رنگ نمایش می دهد.مثلا تابلو روان تک رنگ سبز تمامی جملات خود را تنها با رنگ سبز نمایش می دهد.
ب.تابلو ال ای دی روان سه رنگ،هفت رنگ و یا به طور کلی چند رنگ :
این خانواده ازتابلو روان ال ای دی میتوانند متون خود را با چند رنگ از پیش تعیین شده نمایش دهند.مثلا نوع سه رنگ با رنگ های قرمز،آبی و بنفش،میتواند جمله ای را با سه رنگ نمایش دهد.

ج.تابلو روان رنگی (فول کالر یا تمام رنگی):
این نوع ازتابلو روان ال ای دی کاملترین و جدیدترین نوع می باشد.به این نوع تابلوها،تابلو ال ای دی فول کالر و یا تلویزیون شهریهم گفته میشود.


تابلو ال ای دی روان رنگی
هر آنچه از یک نمایشگر دیجیتال انتظار دارید با این محصول برآورده میشود.نمایش فیلم،عکس،تیزرهای تبلیغاتی و ... به همراه پخش صدا!حتی بصورت آنلاین(مثلا پخش شبکه های زنده تلویزیونی)
امروزه تلویزیون های غول پیکر شهری (تابلو روان ال ای دی رنگی یا فول کالر ) در تمامی جوامع پیشرفته و در حال پیشرفت به عنوان یک ابزار تبلیغاتی بسیار موثر مورد استفاده قرار میگیرد.

این نوع نمایشگر LED به دو دسته فضای باز (Out door) و فضای بسته (indoor)تقسیم میشوند.نوع فضای بسته برای محیط داخل سالن مناسب است و نوع فضای باز برای محیط بیرونی.نوع فضای باز کاملا ضد ضربه و ضد آب است و همچنین شدت نور بالایی دارد(جهت دیده شدن در زیر نور آفتاب).اما نوع فضای بسته ضد ضربه و ضد آب نیست و معمولا شدت نور کمتری دارد.(به دلیل اذیت نشدن چشم بینندگان در فضای داخلی-مثلا داخل تالار)


کلمات کلیدی:تابلو روان ال ای دی- تابلوLED