تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

مزایای ماژول SMD شرکت آراتکس (Pro-Tech)

مزایای ماژول SMD شرکت آراتکس (Pro-Tech)

 



ماژول SMD نسل جدید ماژول های فول کالر مخصوص تلویزیون  شهری Outdoorو Indoor می باشد که با توجه به مزایای بسیاری که نسبت به نسل های قبلی ماژول فول کالر دارند به سرعت جایگزین آن ها می گردند. البته ماژول  اس ام دی با کیفیت های متفاوتی تولید و عرضه می شوند که دقت در انتخاب و خرید این ماژول ها و آشنایی با تفاوت هایی که این ماژول ها را از یکدیگر متمایز می کند مهم ترین شرط یک کسب و کار موفق می باشد.
از این رو شرکت آراتکس همواره تلاش نموده است با بهره گیری از آخرین دستاوردهای روز دنیا و همکاری با معتبرترین تولیدکنندگان جهان در زمینه ماژول  اس ام دی اوت دور و ایندور بالاترین کیفیت ماژول  SMD را به دست مصرف کننده ایرانی برساند.
 
مزایای ماژول اس ام دی  Pro-Techشرکت آراتکس نسبت به ماژول های SMD موجود در بازار:
1-نوع لامپ SMD به کار رفته:Black Nation Star 
2-بهره گیری از تکنولوژی HDR
3-IC به کار رفته: MBI 5124
4-جنس فریم: UV Poly Carbonate
 
 
 
Black Nation Star SMD Lamp:
SMDهای به کار رفته در ماژول های شرکت آراتکس از نوع  Black Face & Black Body متعلق به کارخانه Nation Star هستند که معتبرترین و قدیمی ترین کارخانه تولیدکننده اس ام دی در کشور چین می باشد. در اصطلاح به این اس ام دی ها Black Nation Star گفته می شود.لازم به ذکر است زمینه مشکی این نوع SMD سبب کنتراست بسیار بالای تصویر نسبت به سایر ماژول SMD می گردد.

کنتراست چیست و چه تاثیری بر روی کیفیت تصویر می گذارد؟
کنتراست رنگ معیاری است برای تشخیص تفاوت موجود میان روشنترین سفید و تیره ترین سیاهی که در یک لحظه از جلوی چشمان ما می گذرد. هر چقدر کنتراست بالاتر باشد، صفحه نمایش توانایی نمایش تصاویر واضح تری را دارد. در حقیقت می توان به آن به عنوان فیلتری نگاه کرد که توانایی جذب و انعکاس نور را افزایش داده ، فشار زیادی به چشم وارد نمی کند .به زبان ساده تر می توان گفت که هر چقدر کنتراست رنگ بیشتر باشد، کیفیت تصویر نیز بالاتر می رود.
اگه شما دو ماژول اس ام دی را کنار هم قرار داده و یکی از آن ها دارای  نسبت کنتراست و دقت رنگ بالاتر باشد و دیگری رزولوشن بالاتری داشته باشد .تصویر در ماژول SMD با نسبت کنتراست بالاتر بیشتر به چشم بینندگان خواهد آمد و برای آنها جذاب تر خواهد بود.
 
 
تکنولوژی  HDR:
HDR محدوده کنتراست و دقت رنگها را توسعه می دهد. قسمت های روشن تلویزیون، روشن تر به نظر می رسند و بنابراین عمق تصاویر بیشتر می شود.
به زبان ساده تر دارا بودن تکنولوژی HDR به مصرف کننده این امکان را می دهد تا در زمان فیلمبرداری از نمایشگرهای ,indoor تصاویر فیلمبرداری شده بدون پرش و یکپارچه باشند که با در نظر گرفتن کارایی نمایشگرهای فضای داخلی این امر بسیار حائز اهمیت می باشد.
 
 
 
MBI 5124 IC:
دیگر مزیت ماژول های Pro-Tech شرکت آراتکس نسبت به ماژول  SMD معمولی به کار بردن مرغوب ترین نوع آی سی (MBI 5124) در این ماژول می باشد.
مزایای آی سی MBI نسبت به سایر آی سی ها:
1    دارا بودن رفرش ریت بسیار بالا
2    مداربندی موازی که این امکان را به وجود می آورد که در صورت به وجود آمدن هرگونه اشکال در یک IC جریان از آی سی معیوب عبور کرده و تنها همان IC و SMD متصل به آن خاموش می گردد و الباقی IC ها و SMDهای ماژول بدون مشکلی به فعالیت خود ادامه می دهند.
 
 
 
 
 
 
UV Poly Carbonate Frame:
یک ماژول SMD با کیفیت علاوه بر کیفیت و وضوح پخش تصاویر نیاز به یک فریم مقاوم و مستحکم در برابر نور آفتاب و شرایط مختلف جوی دارد.
شرکت آراتکس از ابتدای واردات ماژول SMD با توجه به تحقیقات تخصصی خود در زمینه حل مشکل واکنش شیمیایی فریم ماژول های Outdoor در برابر نور آفتاب و شرایط جوی مختلف که باعث نارضایتی مصرف کننده می گردید نوع پلاستیک پلی کربنات درجه یک را برای ساخت فریم ماژول های اس ام دی خود انتخاب نموده و به گواه همکاران گرامی در سه سال گذشته هیچ گونه مشکل از قبیل باد کردگی و تغییر حالت در فریم ماژول های Pro-Tech شرکت آراتکس مشاهده نگردیده است.
از مشخصات منحصر به فرد این پلاستیک می توان به وزن سبک, مقاومت بسیار بالا, عایق ضد حرارت , عایق UV و ضد ضربه بودن آن اشاره نمود.
این ویژگی ها به مصرف کننده این امکان را می دهد که از ماژول  Pro-Tech شرکت آراتکس در تمامی شرایط اقلیمی(سردسیر و گرمسیر) استفاده نموده و نگرانی از بابت هرگونه تغییر حالت فریم ماژول اس ام دی Outdoor برطرف گردیده است.
تجربه موفق بیش از سه سال وارداتماژول SMD شرکت آراتکس مهر تاییدی بر عمر مفید بالای ماژول  SMD این شرکت نسبت به ماژول های موجود در بازار می باشد.