تجهیزات نورپردازی

آراتکس
»

مقالات

SMD چیست؟

SMD چیست؟

SMD مخفف واژه Surface Mounted Device می باشد که به تکنولوژی در ساخت محصولات الکترونیکی گفته می شود.

SMD چیست؟

 


هدف استفاده از تکنولوژیsmd چیست؟
 هدف استفاده از تکنولوژی SMD در پی تمایل بسیار زیاد مصرف کنند گان برای داشتن تکنولوژی ای کوچک تر، سریع تر و بهتر است. نیاز شدید به افزایش قابلیت ها، تمایل افراد برای داشتن صفحاتی با سایز کوچک تر و رقابت در جهت رسیدن به منافع مالی و اعتبار در بازار، استفاده از این تکنولوژی را در پی داشته است.
 
مزایای تکنولوژی smdنسبت به led
- کاهش میزان دخالت نیروی انسانی
- کاهش هزینه های اضافی نیروی کار و تولید 
- تکرار عملیات که باعث بالا رفتن میزان کنترل کیفیت می گردد
- افزایش سرعت تولید
- کاهش  مصرف قلع و صرفه جویی در ابعاد مدار چاپی 
- قابلیت عملکرد مناسب
- کاهش تولید گرما
- کاهش مصرف برق
- ایجاد تحول و پیشرفت مداوم در روند تولید
- قابلیت استفاده به همراه تکنیک های بکار رفته در روش جا گذاری در درون سوراخ ها  بخش هایی از صنعت که امروزه از تکنولوژی SMT استفاده می کنند
 
جهت  بالا بردن توان و طول عمر  ماژول ال ای دی LEDو همچنین بهبود کیفیت لحیم کاری ال ای دی LED ، تولید کنندگان به جای تولید ال ای دی LED به تولید اس ام دی SMD روی آوردند.این ال ای دی LED دارای دو یا چند پایه برای لحیم کاری به اضافه یک پد مخصوص برای انتقال حرارت هستند.معمولا جنس این پد از جنس مس با کیفیت است و ال ای دی LED هایی که فاقد مس مرغوب یا فلزات مناسب تر هستند در انتقال حرارت به مشکل بر خواهند خورد و دارای طول عمر مناسب نخواهند بود.
انواع چیپ smd 
چیپ های اس ام دی دارای انواع مختلف می باشند.بر خلاف تصور عموم مردم ، ال ای دی های پاور Power LED به علت شیوه لحیم کاری آن ها جز دسته اس ام دی SMD  قرار می گیرند.
از انواع این ال ای دی LED می توان به چیپ های SMD اس ام دی ۵۰۵۰ ، ۳۵۲۸ ، ۵۶۳۰ و غیره اشاره کرد که در ال ای دی استریپ ها Strip LED ، نواری و خطی کاربرد دارند.
 
 

SMD چیست؟

 

شرکت آراتکس واردکننده انواع قطعات تابلو روان LED-قطعات تلویزیون شهری-ادوات نورپردازی مدرن
کلمات کلیدی:شرکت آراتکس-SMD-ال ای دی-LED-